Το κόστος διαβίωσης αποτελεί την κυριότερη ανησυχία της Gen Z και των Millennials, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte “2024 Gen Z and Millennial”, στην οποία συμμετείχαν 23.000 άτομα από 44 χώρες, ανάμεσα τους και 300 Έλληνες.
«Η φετινή έρευνα αναδεικνύει δύο γενιές που παλεύουν με την οικονομική ανασφάλεια, τα υψηλά επίπεδα άγχους και τις αυξανόμενες κλιματικές ανησυχίες. Εξετάζει επίσης πώς η ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία, όπως η GenAI, θα επηρεάσει τις θέσεις εργασίας και τις μακροπρόθεσμες αποφάσεις για τη σταδιοδρομία τους», αναφέρει η Elizabeth Faber, Global Chief People & Purpose Officer της Deloitte.
«Τα ελληνικά δεδομένα της έρευνας επισημαίνουν πως οι Gen Ζs και οι millennials, κατά συντριπτική πλειοψηφία (εννέα στους δέκα), ζητούν η εργασία τους να υπηρετεί κάποιο σκοπό με τον οποίο να συντάσσονται», επισημαίνει η Ανάλια Κόκκορη, Audit Partner και People & Purpose Leader της Deloitte Ελλάδoς.
Ταυτόχρονα οι μισοί από τους Gen Zs και λίγο περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα millennials, εμφανίζονται πρόθυμοι να απορρίψουν κάποιο επαγγελματικό project, αν αυτό δεν συνάδει με την ηθική και τις αξίες τους.
Είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που οι δύο γενιές αναδεικνύουν το κόστος ζωής ως το μεγαλύτερο πρόβλημα. Ειδικά στην Ελλάδα, τα ποσοστά κυμαίνονται στο 40% για τη Gen Z και στο 48% για τους millennials. Ωστόσο, καταγράφεται συγκρατημένη αισιοδοξία για βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης στο μέλλον.
Αυξημένη είναι η ανησυχία για την κλιματική κρίση. Περίπου έξι στους δέκα Gen Zs (62% παγκοσμίως και 64% για την Ελλάδα) και millennials (59% παγκοσμίως και 55% για την Ελλάδα), αναφέρουν ότι αισθάνονται άγχος ή ανησυχία τον τελευταίο μήνα για την κλιματική αλλαγή, ενώ 2/3 θα πλήρωναν περισσότερο για να αγοράσουν περιβαλλοντικά βιώσιμα προϊόντα.
Και οι δύο πλευρές συμφωνούν ότι η GenAI θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην επαγγελματική τους πορεία και τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται.
Τέλος, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, ενώ το άγχος και το στίγμα της ψυχικής υγείας στους εργασιακούς χώρους παραμένει σε υψηλό ποσοστό στο 40% και 35% για Gen Z και millennials αντίστοιχα, παρουσιάζοντας μικρή μείωση σε σχέση με το 2023.