Παναγιώτης Γκολέμης, Architecture Leader – Networking Sales
- 40 χρόνια Cisco, και τα γιορτάζετε εδώ, στην BEYOND: Ένα σχόλιο για την έκθεση που διεξάγεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και για τις τέσσερις δεκαετίες της εταιρείας;
«Σαράντα χρόνια υπό δύσκολες συνθήκες σε μία πάρα πολύ ανταγωνιστική αγορά όπου όμως, έχουμε καταφέρει να διατηρηθούμε και να μεγαλώσουμε αρκετά. Προσπαθούμε πάντα να επιστρέφουμε τη δαπάνη πίσω στους πελάτες μας, πολλαπλάσια. Άλλωστε και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι πρόκειται για μια επένδυση και είμαστε εκεί ώστε να τους υποστηρίζουμε στα εύκολα και στα δύσκολα. Αυτό σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε και τα επόμενα σαράντα χρόνια!
Όσον αφορά την BEYOND, θεωρώ ότι είναι ένα είδος έκθεσης που εκλείπει. Ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη, είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται στην Αθήνα, υπάρχει ενδιαφέρον από ποιοτικό κόσμο και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πρώτη φορά είναι πάντα μουδιασμένη, οπότε χρειάζεται χρόνο να καθιερωθεί ως θεσμός, που μόνο καλό θα κάνει στην αγορά».
- Το πρόγραμμα Ελλάδα 2.0 οδεύει προς ολοκλήρωση. Θα δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα στην αγορά ή η Οδηγία NIS 2 θα δώσει κίνητρα και πάλι;
«Θεωρώ ότι η αγορά έχει κινητικότητα. Οι πελάτες επενδύουν, ο ρυθμός βέβαια μπορεί να μην είναι πάντα πολύ μεγάλος, αλλά υπάρχει τάση ανάπτυξης. Πραγματοποιούνται projects, οι πελάτες ακολουθούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό και θέλουν να συμμορφώνονται με όλες τις νέες οδηγίες.
Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι το security, που η αγορά αναγκάζεται και το κυνηγάει. Το μέλλον ουσιαστικά διαγράφεται καλό και αισιόδοξο».

- Πού θα στοχεύσει η εταιρεία εφεξής;
«Η Cisco αυτό που διαχρονικά επιχειρεί να κάνει είναι να καλύπτει όλες τις τεχνολογίες. Γενικότερα, η εταιρεία έχει ένα πολύ μεγάλο εύρος τεχνολογιών που συνδέονται μεταξύ τους (integrate) όπως είναι το switching, το routing ή το security, έτσι ώστε να δώσει ένα τελικό αποτέλεσμα στον πελάτη, είτε αφορά το operation ενός οργανισμού είτε το κομμάτι του security. Το τελευταίο, μάλιστα, αποτελεί ένα area focus της Cisco, καθώς είναι πάρα πολύ σημαντικό και δεν το απαντάμε μόνο με security προϊόντα αλλά με προϊόντα από όλη την γκάμα μας.
Επίσης, εμπλουτίζουμε τα προϊόντα μας με Τεχνητή Νοημοσύνη προκειμένου να προλαμβάνουμε πράγματα, να αυτοματοποιούμε, να παίρνουμε πληροφορίες ώστε να τα βελτιώνουμε.
Επιπλέον, υπάρχει η εξαγορά της Splunk όπου και εστιάζουμε περαιτέρω και η οποία μας δίνει δυνατότητες telemetric και visibility ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες digital resilience.
Επικεντρωνόμαστε σε λύσεις γύρω από το security και ταυτόχρονα συμπεριλαμβάνουν όλη την γκάμα, ώστε να απαντήσουμε στην ανάγκη του digital resilience. Η Cisco είναι ένας οργανισμός που καλύπτει τις ανάγκες της αγοράς, ενώ παράλληλα η εταιρεία εξελίσσεται και οδηγεί τις εξελίξεις, ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς».
- Επόμενο μεγάλο ραντεβού;
«Το Cisco Experience αποτελεί μια τέτοια συνάντηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί περίπου στις αρχές της επόμενης χρονιάς και αναμένουμε να φέρει πολλούς επισκέπτες, συνεργάτες και ανθρώπους από τον κλάδο».