Στο ασταθές περιβάλλον των τελευταίων 15 ετών, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι εξακολουθούν να πασχίζουν με το δισεπίλυτο έλλειμα τεχνολογίας. Μια νέα μελέτη της Accenture υπογραμμίζει πώς οι πάροχοι αναπτύσσουν νέα συστήματα για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά τα legacy συστήματα που διατηρούν αποτελούν τροχοπέδη στην παραγωγικότητα και την καινοτομία.
Στην πραγματικότητα, τα τρία τέταρτα των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι το τελευταίο έτος (2023) το τεχνολογικό έλλειμα των legacy συστημάτων ήταν ίσο ή μεγαλύτερο του 55%.
Πιο συγκεκριμένα, λιγότερο από 7% των στελεχών τηλεπικοινωνιακών οργανισμών δηλώνει πλήρως ικανοποιημένο από την απόδοση των επενδύσεων εκσυγχρονισμού του ΙΤ τους τα τελευταία τρία χρόνια με το 60% των στελεχών να αναδεικνύει την αδυναμία επίτευξης εσόδων από τα δίκτυά τους ως την κύρια επιχειρηματική επίπτωση των παλαιών πληροφοριακών συστημάτων (legacy IT systems). Παράλληλα, το 84% των στελεχών δηλώνει ότι η εταιρεία τους κινδυνεύει να χάσει μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης εάν δεν εκσυγχρονίζει διαρκώς το ΙΤ.
Επιπλέον, στον πυρήνα του μετασχηματισμού βρίσκεται μια ανθρωποκεντρική κουλτούρα (people-first). Η μελέτη έδειξε ότι μόνο 18,7% των στελεχών είναι βέβαιοι ότι ο οργανισμός τους διαθέτει το κατάλληλο ταλέντο για να ανταποκριθεί στις αναδυόμενες ανάγκες πληροφορικής.
Η Mathangi Sandilya, Global Technology Industry Group Lead στον τομέα Communications & Media της Accenture δήλωσε σχετικά: «Η μελέτη μας δείχνει ότι η ανάγκη επιτάχυνσης του μετασχηματισμού είναι πλέον επιτακτική. Η επένδυση σε σύγχρονα συστήματα πληροφορικής, η υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών όπως το cloud, τα δεδομένα και η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη, η επανεκπαίδευση των ανθρώπων και η εφαρμογή ανοικτών και διαλειτουργικών τεχνολογικών αρχιτεκτονικών θα ανοίξουν το δρόμο για την απλοποίηση, την ευελιξία και την αποδοτικότητα του ΙΤ».