24/06/2026
Athens, GR 31 C

Έξυπνοι μετρητές και υπογειοποίηση δικτύου από τον ΔΕΔΔΗΕ

Σε τροχιά εκσυγχρονισμού εισέρχεται το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, με τον ΔΕΔΔΗΕ να επιταχύνει την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών και την υπογειοποίηση του δικτύου, στοχεύοντας στη δραστική μείωση των ρευματοκλοπών και των απωλειών ενέργειας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν ο υφυπουργός Ενέργειας Νίκος Τσάφος και ο επικεφαλής του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος, οι συνολικές απώλειες του διασυνδεδεμένου δικτύου υποχώρησαν από 11,4% το 2023 σε 10,8% το 2024, ενώ εκτιμάται ότι θα περιοριστούν στο 10,4% το 2025 και στο 10% το 2026. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην εντατικοποίηση των ελέγχων, στην καταπολέμηση των ρευματοκλοπών και στην ανάπτυξη νέων ψηφιακών υποδομών.

Κεντρικό ρόλο στη στρατηγική αυτή έχουν οι έξυπνοι μετρητές. Μετά από καθυστέρηση σχεδόν τριών ετών, το έργο προχωρά με στόχο την πλήρη κάλυψη της χώρας έως το 2030. Ο αριθμός των έξυπνων μετρητών αναμένεται να φτάσει τα 7,7 εκατομμύρια, καλύπτοντας το σύνολο των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας και επιτρέποντας τον ταχύτερο εντοπισμό παραβάσεων και τη βελτίωση της διαχείρισης του δικτύου.

Ο ΔΕΔΔΗΕ επιταχύνει την υπογειοποίηση των γραμμών διανομής, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα του δικτύου απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα και περιορίζοντας τις βλάβες. Ο συνδυασμός ψηφιακών τεχνολογιών, έξυπνων μετρητών και νέων υποδομών αποτελεί τον βασικό πυλώνα του σχεδίου για τη μείωση του κόστους που προκαλούν οι ρευματοκλοπές, το οποίο σήμερα επιβαρύνει τους συνεπείς καταναλωτές με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Previous Article

Επενδύσεις 6 δισ. ευρώ από τον ΑΔΜΗΕ για το ενεργειακό μέλλον της χώρας

Next Article

Θαλάσσια ρομποτική και ΤΝ στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων

You might be interested in …