Την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr, όπου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν ανά εξάμηνο υπηρεσίες φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, παρουσίασαν την Τρίτη 6 Μαΐου, οι Υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε κοινή συνέντευξη Τύπου.
Μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr, για πρώτη φορά στην ιστορία της Δημόσιας Διοίκησης οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν ηλεκτρονικά, άμεσα και ανεμπόδιστα τις υπηρεσίες που προσφέρονται από την Κεντρική Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το σχετικό ερωτηματολόγιο αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και καλύπτει σχεδόν 45 υπηρεσίες και φορείς.
Η μορφή του ερωτηματολογίου περιλαμβάνει τρία βασικά μέρη:
- Την αξιολόγηση υπηρεσιών της Κεντρικής Κυβέρνησης (ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, Αστική Συγκοινωνία, ηλεκτρονική συνταγογράφηση, myHealth κ.ά.), καθώς και τις υπηρεσίες του gov.gr (υπεύθυνη δήλωση/εξουσιοδότηση, ψηφιακή ταυτοποίηση των εισιτηρίων για αγώνες μέσω Gov.gr Wallet, ηλεκτρονικό παράβολο, Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς κ.ά.)
- Την αξιολόγηση υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (κατάσταση οδικού δικτύου αρμοδιότητας Δήμου, κατάσταση οδικού δικτύου αρμοδιότητας Περιφέρειας, καθαριότητα, παιδικές χαρές, ηλεκτροφωτισμός, χώροι στάθμευσης, χώροι πρασίνου/πάρκα, Δημοτική Αστυνομία, κατάσταση πεζοδρομίων, υποδομές για Άτομα με Αναπηρία, Υπηρεσίες Δόμησης – Πολεοδομία, ανακύκλωση απορριμμάτων, χώροι στάθμευσης, παιδικοί/βρεφικοί σταθμοί, υποδομές σχολικών κτηρίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΚΑΠΗ, Δημοτική Συγκοινωνία, Δημοτικά Ιατρεία, πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς κ.ά.)
- Ερωτήσεις προφίλ και προτάσεις: Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αναφέρουν ποιες υπηρεσίες επισκέφθηκαν πρόσφατα (ΚΕΠ, Υπηρεσία Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Υπηρεσία Αδειών Διαμονής Αλλοδαπών κ.ά.), εάν τα παιδιά τους φοιτούν σε κάποια βαθμίδα εκπαίδευσης, να υποβάλλουν ελεύθερα τις παρατηρήσεις τους και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να ψηφιοποιηθούν.
Η έρευνα θα πραγματοποιείται δύο φορές ετησίως, τις χρονικές περιόδους Απριλίου – Μαΐου και Οκτωβρίου – Νοεμβρίου. Σημειώνεται πως για υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο (π.χ. τα ΚΕΠ), σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης.
Σκοπός της σημαντικής αυτής πρωτοβουλίας είναι η βελτίωση της διεπαφής των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση και η άρση των δυσλειτουργιών, όπου παρατηρούνται και καταγράφονται, μέσω της μέτρησης ικανοποίησης υπηρεσιών, που παρέχουν φορείς του Δημοσίου.