25/10/2025
Athens, GR 25 C

Άνοδος των AI browsers και πτώση για Google

Η 20ετής κυριαρχία της Google ως μηχανή αναζήτησης, αρχίζει να «τρίζει», αφού τους τελευταίους μήνες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται από εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες νέες εφαρμογές, όπως το ChatGPT αλλά και το Perplexity.

Στην προσπάθειά της να διατηρήσει την πρώτη θέση, η Google προωθεί τους τελευταίους μήνες τη λειτουργία ΑΙ mode στη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης.

Την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, ανακοίνωσε τη διάθεση της λειτουργίας AI Mode στην αναζήτηση Google σε 36 νέες γλώσσες και σχεδόν 50 νέες χώρες και περιοχές, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Έτσι, η λειτουργία είναι πλέον διαθέσιμη σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Η άνοδος των AI browsers έχει οδηγήσει σε νέα ερωτήματα για το μέλλον της Google. Αν και διατηρεί ακόμη υψηλά μερίδια στην αγορά, παρακολουθεί με ανησυχία τη στροφή των χρηστών σε νέα μοντέλα αναζήτησης που είναι ταχύτερα, πιο εύχρηστα και δημιουργούν αίσθημα «διαλόγου» παρά απλής αναζήτησης. Επιπλέον, η χρήση AI για την ερμηνεία πολύπλοκων ερωτημάτων (π.χ. «Σύγκρινε τις καλύτερες ασφαλιστικές για το 2025»), φέρνει αποτελέσματα εξατομικευμένα, τα οποία η Google προσπαθεί να ανταγωνιστεί με δικά της εργαλεία.

Η υποστήριξη στα ελληνικά, επιτρέπει στους χρήστες να εκφράζονται πιο φυσικά, να λαμβάνουν απαντήσεις με πολιτισμικό υπόβαθρο και να διασφαλίζεται ότι η πληροφορία που τους παρέχεται είναι σχετική και κατανοητή. Το γεγονός αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για επαγγελματίες, φοιτητές, αλλά και το ευρύ κοινό που αναζητά έγκυρη πληροφόρηση στη γλώσσα του.

Previous Article

Η AI δημιουργεί εργασιακό κενό στις επιχειρήσεις

Next Article

Digital Sima & WatchGuard συνδύασαν τεχνογνωσία & διασκέδαση

You might be interested in …