Αύξηση της αξίας των πωλήσεων καταναλωτικών προϊόντων σε σύγκριση με το 2022 κατά 10%, δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana. Συγκεκριμένα, ο τζίρος ανήλθε στα 11,8 δισ. ευρώ από 10,7 δισεκ. το 2022. Ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 2,5%.
Δυναμική ήταν η πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με το μερίδιο των PL σε αξία το 2023, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, να διαμορφώνεται στο 26,3% από 25,8% το 2022, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης ανέρχεται στο 11,3%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα βρίσκεται στο 8,6%.
Αυξημένη ήταν και η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων super market, κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, όπου περιλαμβάνονται τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά σπιτιού με τη μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων το 2023 να καταγράφεται στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού κατά 9,5%.
Στην κορυφή της αύξησης του όγκου πωλήσεων βρέθηκαν τα μη αλκοολούχα ποτά (4,9%), τα αλκοολούχα ποτά (4,8%), τα σνακ (4,7%) και τα γαλακτοκομικά (3,4%), ενώ μείωση παρατηρήθηκε στα υλικά μαγειρικής (1,6%).
Πρωταθλητές των ανατιμήσεων το 2023 αναδείχθηκαν τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, οι καταναλωτές προτιμούν καταστήματα ως 400 τ.μ για τα ψώνια τους, όπου ο τζίρος αυξήθηκε κατά 14,2%, ενώ η Κρήτη εμφανίστηκε ως η γεωγραφική περιοχή της χώρας με τις περισσότερες πωλήσεις.