Συγκρατημένοι εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές όσον αφορά τις αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο, σύμφωνα με ευρήματα της μεγάλης έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024.
Σχεδόν ένας στους τρεις ερωτώμενους σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ενώ το 54% δήλωσε ότι θα διαθέσει τα ίδια με πέρυσι χρήματα για αγορές.
Η πρόθεση για εορταστικές αγορές συνδέεται άμεσα με την ηλικία των καταναλωτών, καθώς μόλις 26% των ερωτώμενων ηλικίας 18-29 ετών δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα ή καθόλου, ενώ το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται στην ηλικιακή ομάδα 50-64 (50%).
Στα κριτήρια των αγορών, πρωταρχική σημασία παίζει η τιμή (95%) και η ποιότητα (65%).
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκόσμια οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα επηρεάζουν τη διάθεση για αγορές κατά την εορταστική περίοδο», σχολίασε, μεταξύ άλλων, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Τα πλήρη ευρήματα της έρευνας, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση από το 2021 σε συνεργασία με την εταιρεία MRB, θα παρουσιαστούν τον Δεκέμβρη.