17/01/2025
Athens, GR 12 C

Σε λειτουργία και το 4ο TBM της Άκτωρ στη Ρουμανία

Σε λειτουργία έθεσε η Άκτωρ Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου Άκτωρ, το 4ο Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) στο ορεινό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, το οποίο όχι μόνο σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας, αλλά αποτελεί και τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως.

Συγκεκριμένα, η Άκτωρ Ρουμανίας, η οποία εκτελεί τη σύμβαση του έργου αναβάθμισης του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ, ενεργοποίησε το πολυαναμενόμενο 4ο TBM, που ζυγίζει 1500 τόνους και έχει μήκος 100μ., έπειτα από τη σταδιακή θέση σε λειτουργία 3 ακόμη TBM τους προηγούμενους μήνες.

Τα δύο TBM θα διανοίξουν δύο σήραγγες μήκους 5,1 χλμ. προς την κατεύθυνση του Homorod, οι οποίες θα αποτελούν το βόρειο ζεύγος τούνελ, ενώ στο νότιο ζεύγος συνεχίζονται οι εργασίες των δύο πρώτων TBM που είχαν τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα το 2024 και διανοίγουν δίδυμες σήραγγες, μήκους 6,9 χλμ., προς την κατεύθυνση της Apața. Κάθε TBM μπορεί να κάνει διατρήσεις μήκους 10-15 μέτρων την ημέρα, κατά μέσο όρο, λειτουργώντας έξι ημέρες την εβδομάδα με μία ημέρα συντήρησης.

«Η εγκατάσταση ενός TBM και η έναρξη της διάτρησης είναι πολύπλοκες διαδικασίες που απαιτούν λεπτομερή σχεδιασμό, προετοιμασία και εκτέλεση. Χρησιμοποιώντας TBM, μπορούμε να κατασκευάσουμε σήραγγες με μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και περιβαλλοντική μέριμνα από ό,τι επιτρέπουν οι παραδοσιακές μέθοδοι. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση στην κατασκευή σηράγγων ανοίγει νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη υποδομών, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις επιπτώσεις στη γύρω περιοχή», εξηγεί ο διευθυντής του έργου, Σωτήριος Κοροπούλης.

Previous Article

Vedicor Timeline

Next Article

Τεύχος 277

You might be interested in …