Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες», που υπερψηφίστηκε τον Απρίλιο, προασπίζει τα δικαιώματα των πολιτών από κινδύνους στο Διαδίκτυο.
Όπως επισημαίνει ο κ. Παπαστεργίου, «οι πολίτες μπορούν για μια σειρά περιπτώσεων που αφορούν σε ενδιάμεσους παρόχους, όπως για παράδειγμα όταν μια υπηρεσία παρουσιάζεται με παραπλανητικό τρόπο ή ακόμα αν παραβιάζονται οι υποχρεώσεις σχετικά με την προστασία ανηλίκων, να υποβάλλουν καταγγελία μέσω της ΕΕΤΤ με τρόπο εύκολο και φιλικό».
Οι καταγγελίες περιλαμβάνουν μία σειρά ζητημάτων, όπως:
- δεν παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αναφορών για παράνομο περιεχόμενο
- επιβάλλονται περιορισμοί χωρίς αιτιολόγηση στον λογαριασμό ενός χρήστη
- δεν διατίθεται σύστημα διαχείρισης καταγγελιών
- υπάρχουν περιορισμοί στην επικοινωνία παρόχου και χρηστών
- οι όροι χρήσης της υπηρεσίας δεν είναι ορατοί
- μη επαρκής πληροφόρηση για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών
- παραπλανητικό περιεχόμενο
- παραβίαση των υποχρεώσεων για εξατομικευμένο περιεχόμενο και διαφημίσεις
- περιορισμένη δυνατότητα εύρεσης πληροφοριών για εταιρείες, προμηθευτές ή προϊόντα.
Οι πολίτες μέσω του www.eett.gr και την ειδική ενότητα για τις ψηφιακές υπηρεσίες, υποβάλλουν την καταγγελία τους παρέχοντας τα απαραίτητα στοιχεία που τεκμηριώνουν την κατά τους ίδιους παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες.