Οι επαγγελματίες του τομέα της πληροφορικής θα αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις το επόμενο έτος καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και σύνθετα επιχειρηματικά προβλήματα συνεχίζουν να αναδύονται. Ορισμένες αλλαγές θα τροφοδοτήσουν την καινοτομία, ενώ άλλες θα ωθήσουν τη συζήτηση γύρω από το Generative AI. Επιπρόσθετα, αλλαγές όπως οι απειλές στον κυβερνοχώρο, θα αναγκάσουν τις εταιρείες να λάβουν μέτρα για να περιορίσουν και να αντιμετωπίσουν αυτούς τους κινδύνους στη ρίζα τους.
Σύμφωνα με τον μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών IT στον κόσμο, μερικές από τις τάσεις που θα επηρεάσουν τη λήψη αποφάσεων στον τομέα της πληροφορικής το 2024 και τα επόμενα χρόνια είναι οι εξής:
Υιοθέτηση των FinOps (Financial Operations): Οι επιχειρήσεις θα υιοθετούν όλο και περισσότερο τις FinOps για την αποτελεσματική διαχείριση των επενδύσεων στο cloud σε υβριδικά και multi-cloud περιβάλλοντα, εξασφαλίζοντας καλύτερο έλεγχο του κόστους και συνεργασία μεταξύ των οικονομικών, τεχνικών και επιχειρηματικών ομάδων.
Edge Computing και Τεχνητή Νοημοσύνη: Περισσότερες εταιρείες, ιδίως στον τομέα της βιομηχανίας, θα εφαρμόσουν λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης για να συλλέγουν τοπικά δεδομένα και να καταστήσουν τις λειτουργίες τους πιο αποδοτικές στην αντιμετώπιση των προκλήσεων, όπως το κόστος, οι περιβαλλοντικές συνθήκες και η εργασία.
Ο αντίκτυπος του Generative AI στην ασφάλεια: Η άνοδος του Generative AI θα φέρει προκλήσεις και ευκαιρίες στην κυβερνοασφάλεια, απαιτώντας βελτιωμένη διαχείριση ταυτοποίησης και πρόσβασης καθώς και επαναξιολόγηση των παραδοσιακών μοντέλων ασφάλειας, ενώ παράλληλα θα αυτοματοποιήσει εργασίες ρουτίνας και θα ενισχύσει την παραγωγικότητα.
Ισχυρή διακυβέρνηση δεδομένων (Data Governance): Η έμφαση θα δοθεί σε ισχυρά προγράμματα διακυβέρνησης δεδομένων, καθώς η υψηλής ποιότητας Τεχνητή Νοημοσύνη εξαρτάται από υψηλής ποιότητας δεδομένα. Οι επιχειρήσεις θα αναζητήσουν συνεργασίες και εκσυγχρονισμένες πλατφόρμες δεδομένων για την ενσωμάτωση της δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης σε ποικίλες πηγές δεδομένων.
Εξέλιξη του ψηφιακού χώρου εργασίας: Θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη βελτίωση της εμπειρίας των εργαζομένων και των πελατών μέσω τεχνολογιών ψηφιακού χώρου εργασίας, συνδέοντας στενότερα την πληροφορική με τις διαδικασίες ανθρώπινου δυναμικού και τις λειτουργίες που αφορούν τους πελάτες.
Έμφαση στις δεξιότητες Legacy Συστημάτων (Mainframe): Οι επιχειρήσεις θα δώσουν προτεραιότητα στις συνεργασίες για τη διαχείριση και τον εκσυγχρονισμό των legacy συστημάτων, αντιμετωπίζοντας τα κενά δεξιοτήτων και εξασφαλίζοντας την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη με τις υπάρχουσες εφαρμογές.