Έρευνα τεσσάρων ετών στις ΗΠΑ αποκαλύπτει ότι κολοσσοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα του Διαδικτύου, επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδιακής Αρχής Προστασίας του Ανταγωνισμού και των Καταναλωτών, εννέα εταιρείες συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση.
«Η πλειοψηφία αυτών των δεδομένων χρησιμοποιείται για στοχευμένη διαφήμιση, θέτοντας σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους, ενώ τους εκθέτουν σε κινδύνους όπως η κλοπή ταυτότητας ή η παρενοχλητική παρακολούθησή τους», επισημαίνει η Πρόεδρος της Αρχής, Λίνα Χαν.
Ωστόσο, η έρευνα προκάλεσε αντιδράσεις σχετικά με τον χαρακτηρισμό της «μαζικής παρακολούθησης». Μάλιστα, ο Ντέιβιντ Κόεν, Επικεφαλής της αμερικανικής Ένωσης Διαφημιστών Διαδικτύου, επισημαίνει ότι οι χρήστες του Διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις επιτρέπουν να επωφελούνται από υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δωρεάν ή φθηνές.