Σύμφωνα με την ετήσια αναφορά “Mulesoft Benchmark Connectity Report” της Salesforce, το 85% των ειδικών στον κλάδο της πληροφορικής αναμένει πως η τεχνητή νοημοσύνη θα αυξήσει την παραγωγικότητα των προγραμματιστών στους οργανισμούς και τις εταιρείες τους τα επόμενα τρία χρόνια. Όμως, το 62% των επιχειρήσεων δηλώνει ανέτοιμο να ενοποιήσει συστήματα δεδομένων για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης. Παράλληλα, ένα σημαντικό ποσοστό στελεχών (64%) δηλώνει ενδοιασμούς ως προς την ηθική χρήση και υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης.
Η αυτοματοποίηση παραμένει η κύρια πηγή αντιπαράθεσης μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών της πληροφορικής και των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, ενώ οι χρήστες επωφελούνται από την εξοικονόμηση χρόνου (1,9 ώρες ανά εργαζόμενο την εβδομάδα) και ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία στην αυτοματοποίηση, οι ομάδες πληροφορικής, που συχνά είναι υπεύθυνες για την υιοθέτηση της, δείχνουν επιφυλακτικότητα.
Τα δύο τρίτα (66%) των έργων αυτοματοποίησης έχουν ως μοναδικό «φύλακα» τα τμήματα ΙΤ και μόνο το 22% των επικεφαλής του κλάδου αναφέρει ενημερωμένες στρατηγικές για την ενσωμάτωση εφαρμογών και πηγών δεδομένων μέσω των API (Application Programming Interfaces).
Τα API απλοποιούν την πρόσβαση και τη χρήση δεδομένων για να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη, συνδέοντας απρόσκοπτα διαφορετικές εφαρμογές και συστήματα. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι το 33% του συνόλου των εσόδων προέρχεται από προσφορές που σχετίζονται με API, αριθμός που έχει παραμείνει σταθερός τα τελευταία τρία χρόνια. Μάλιστα τα API συνέβαλαν στην αύξηση των εσόδων σύμφωνα με το 39% των ερωτηθέντων και στη μείωση του λειτουργικού κόστους για το 35%.