07/02/2025
Athens, GR 6 C

Διευκολύνονται οι αποζημιώσεις ψηφιακών προϊόντων

Η αναθεώρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που ενέκριναν οι επιτροπές Νομικών Θεμάτων (JURI) και Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών (IMCO), διευκολύνει τη ζωή των καταναλωτών, αλλά και τη διαδικασία αποζημίωσης για βλάβες που υπέστησαν από τη χρήση ελαττωματικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων και των ψηφιακών.

Στόχος της νέας νομοθεσίας είναι να εξαλειφθούν οι διαφορές μεταξύ των κρατών – μελών και να ανταποκριθεί επαρκώς το θεσμικό πλαίσιο στις αναδυόμενες νέες τεχνολογίες (όπως η τεχνητή νοημοσύνη), η μετάβαση σε ένα κυκλικό οικονομικό μοντέλο και η αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών.

Οι νέοι κανόνες θα εξασφαλίσουν δίκαιη αποζημίωση όταν ελαττωματικά προϊόντα ευθύνονται για πρόκληση σωματικής ή ψυχολογικής βλάβη και απλουστεύουν τη διαδικασία γύρω από το ειδικό βάρος της απόδειξης, δηλαδή την ανάγκη να αποδειχθεί ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό και προκάλεσε βλάβη στον καταναλωτή.

Το σχέδιο νόμου επιδιώκει να διασφαλίσει ότι ακόμη κι όταν ένα ελαττωματικό προϊόν αγοράστηκε εκτός Ε.Ε., εφόσον υπάρχει επιχείρηση εντός Ε.Ε. που συνδέεται με το προϊόν, μπορεί να θεωρηθεί συνυπεύθυνη για τη ζημία που προκλήθηκε.

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, αναμένεται η έγκριση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προκειμένου να  ξεκινήσουν συνομιλίες με τα κράτη-μέλη για την τελική μορφή της εν λόγω νομοθεσίας.

Previous Article

End-to-end ταχύτητα και ασφάλεια με την ψηφιακή ταμειακή GO Retail on Cloud

Next Article

Υψηλές ταχύτητες Ίντερνετ στις ελληνικές θάλασσες

You might be interested in …