Πρόσθετους δασμούς από 17% – 38% θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από τον επόμενο μήνα.
Έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατέληξε στο προσωρινό συμπέρασμα ότι η αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα επωφελείται από κρατικές επιδοτήσεις, γεγονός που θέτει σε απειλή τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ.
Η εφαρμογή των δασμών διακρίνεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα. Η BYD, η οποία συνεργάζεται με την Tesla, επιβαρύνεται με πρόσθετο δασμό 17,1%, η Geely, η οποία κατέχει τη σουηδική Volvo, με 20% και η SAIC με 38,1%.
Όσοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων συνεργάστηκαν με τις Βρυξέλλες στη διάρκεια της έρευνας, τους επιβάλλεται δασμός 21%, ενώ για εκείνους που δεν συνεργάστηκαν προβλέπεται επιπλέον δασμός 38,1%.
Σφοδρή αντίδραση από Πεκίνο
Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δήλωσε ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσει τα θεμιτά δικαιώματα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Κίνα θα παρακολουθεί από κοντά την κατάσταση και υποστηρίζει ότι η απόφαση του ευρωπαϊκού συνασπισμού παραβιάζει παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες.
Για «εμπορικό πόλεμο» με το Πεκίνο έκανε λόγο ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, εκφράζοντας την αντίθεση του Βερολίνου με την απόφαση της ΕΕ.