27/05/2024
Athens, GR 21 C

Γιώργος Ζαριφόπουλος: Z-SOS το app που σώζει ζωές

Ο κ. Γιώργος Ζαριφόπουλος

Z-SOS, η εφαρμογή της Ζαριφόπουλος Α.Ε. για την επίκληση βοήθειας σε κρίσιμες καταστάσεις, αναβαθμίστηκε πρόσφατα με νέες λειτουργίες και δυνατότητες που κυριολεκτικά σώζουν ζωές.

Το Innovation Systems μίλησε με τον Group Sales & Innovation Director της Ζαριφόπουλος A.E. Γιώργο Ζαριφόπουλο, ο οποίος μας περιέγραψε διεξοδικά τι μπορεί να κάνει το Z-SOS και ποια είναι η φιλοσοφία σχεδίασής του. Επίσης, σε αντίθεση με αυτό που συνήθως συναντάμε, ο Γιώργος Ζαριφόπουλος με απόλυτη βεβαιότητα γι’ αυτά που μπορεί να επιτύχει η εταιρεία που ηγείται, μας μίλησε για το όραμά του σχετικά με τη δυναμική του application και πώς αυτό συμβάλει στην εκδήλωση της
Κοινωνικής Ευθύνης που διακατέχει την επιχείρησή του.

Ποιες υπηρεσίες επέμβασης υποστηρίζει η εφαρμογή Z-SOS και ποια είναι η αρχή λειτουργίας της; Τι γίνεται μόλις ο χρήστης πατήσει “SOS”;
H Z-SOS υποστηρίζει κλήσεις SOS για πυρκαγιά, πλημμύρα, ληστεία και ιατρική βοήθεια, οι οποίες ενεργοποιούνται με το
tap στην οθόνη του smartphone. Με την καταβολή αντίστοιχης συνδρομής και το πάτημα ενός από τα πλήκτρα SOS, εκπέμπεται προς το Κέντρο Λήψης Σημάτων το γεωγραφικό στίγμα της συσκευής και ο τύπος κινδύνου που ελλοχεύει και ενημερώνεται
η αντίστοιχη αρμόδια αρχή. Για τη ληστεία ειδοποιείται η άμεση δράση, για πυρκαγιά και πλημμύρα η πυροσβεστική και για
ιατρικό θέμα το EKAB. Επιπλέον, οι χρήστες του Z-SOS μπορούν να επωφεληθούν από τη δυνατότητα της εφαρμογής για ενημέρωση ενός τρίτου ατόμου περί του κινδύνου. Το πρόσωπο αυτό μπορεί να είναι ένας συγγενής, ή ένας ιατρός. Αυτή η δυνατότητα προσφέρεται χωρίς επιπλέον κόστος και ενεργοποιείται προαιρετικά με τη συνδρομή, εφόσον το επιθυμεί ο συνδρομητής. Η υπηρεσία υποστηρίζεται από το Κέντρο Λήψεως Σημάτων «Ερμής», το πρώτο κέντρο λήψης σημάτων στην Ελλάδα, με χρονολογία ίδρυσης το 1982.


Ποιο είναι το κόστος της υπηρεσίας;
Έχουμε καταβάλει προσπάθεια το κόστος να είναι κατά το δυνατόν χαμηλότερο, με αντικειμενικά κριτήρια. Η εφαρμογή διατίθεται δωρεάν στο Google Play και στο Apple Store και με in-app purchase, ο χρήστης μπορεί να γίνει συνδρομητής με 62 ευρώ το έτος.


Τι περιλαμβάνει η πρόσφατη αναβάθμιση του Z-SOS app;
To Ζ-SOS παρουσιάστηκε το 2019 και πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν στην εφαρμογή κάποιες σημαντικές αναβαθμίσεις. Πλέον,
ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει το app και να γίνει συνδρομητής στην υπηρεσία μέσα από την ίδια την εφαρμογή με in-app
purchase, χωρίς να χρειάζεται να έρθει σε περαιτέρω επικοινωνία με την εταιρεία. Από το download μέχρι την ενεργοποίηση
και την πληρωμή, η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα από την εφαρμογή, χωρίς να απαιτείται τίποτα άλλο, παρά μόνο ένα όνομα χρήστη κι ένας αριθμός τηλεφώνου.

Η διεπαφή του app είναι υπόδειγμα απλότητας. Μιλήστε μας γι’ αυτή.
Στόχος μας ήταν εξαρχής μια απλή σχεδίαση, άμεσα κατανοητή από τον χρήστη και άμεσα διαθέσιμη σε αυτόν. Δεν θα είχε
νόημα να φτιάξουμε ένα user interface με μενού, υπό-μενού, κοκ. Την κρίσιμη στιγμή, ο χρήστης ζητά αμεσότητα στην επικοινωνία του κινδύνου που αντιμετωπίζει και αυτό φροντίσαμε να του προσφέρουμε. Η επικοινωνία με το Κέντρο Λήψεως
Σημάτων «Ερμής» ή με τη δημόσια αρχή, μπορεί να γίνει σε δεύτερο χρόνο από τον χρήστη, αν το επιθυμεί και αν είναι σε
θέση να το κάνει. Επίσης, το Z-SOS είναι πιο αξιόπιστο από ένα σταθερό σύστημα ασφαλείας, καθώς σε αντίθεση με το τελευταίο, ενεργοποιείται αποκλειστικά από τον ίδιο τον άνθρωπο. Στατιστικά, στα 750 περιστατικά ειδοποίησης του Κέντρου Λήψεως Σημάτων από σταθερό σύστημα, λιγότερα του ενός είναι πραγματικά.


Τι αποκλειστικό διαθέτει η εφαρμογή Ζ-SOS σε σχέση με άλλες αντίστοιχες εφαρμογές;
Z-SOS έχουμε μόνο εμείς! Υπάρχουν άλλες παρόμοιες εφαρμογές με το Z-SOS, κάποιες από τις οποίες έχουν δυνατότητα να
κατεβάσουν μόνο οι συνδρομητές τους. Άλλες εφαρμογές συνοδεύονται από κάρτα που προμηθεύει ο πωλητής της υπηρεσίας,
πρακτική που εμείς δεν έχουμε υιοθετήσει για λόγους απλότητας, ταχύτητας – και όχι μόνο. Άλλες εφαρμογές δεν υποστηρίζουν ειδοποίηση σε περίπτωση πλημμύρας. Θεωρούμε ότι αυτό το χαρακτηριστικό, για την κλήση βοήθειας σε περίπτωση πλημμύρας, με το οποίο είναι εξοπλισμένο το Z-SOS, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τη χώρα μας, καθώς όπως διαπιστώνουμε δεν σπανίζει το φαινόμενο, λόγω αλλαγής κλίματος και άλλων παραγόντων. Για την πυροσβεστική που θα κληθεί να επέμβει είναι απολύτως χρήσιμο να γνωρίζει για ποιο λόγο κινητοποιείται, αν πρόκειται, για παράδειγμα, για πυρκαγιά ή για πλημμύρα, έτσι ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα, να στείλει τον αριθμό ανδρών που απαιτούνται στο συμβάν και, φυσικά, οχήματα κατάλληλα εξοπλισμένα. Τέλος, η συνδρομή στο Z-SOS είναι η οικονομικότερη αυτή τη στιγμή. (σ.σ.: Ιανουάριος 2024)


Η δύναμη επέμβασης είναι σε θέση να γνωρίζει αυτόματα τον τόπο που καλείται να επέμβει;
Ναι, το Z-SOS ενημερώνει το κέντρο επιχειρήσεων που λαμβάνει το σήμα για το γεωγραφικό μήκος και πλάτος από το οποίο εκπέμπεται το SOS, υπό την προϋπόθεση ότι η συσκευή του χρήστη έχει προσδιορισμένο γεωγραφικό στίγμα. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι χρησιμότατο, καθώς πέραν από την περίπτωση που ο χρήστης αδυνατεί να μιλήσει, όταν αυτός ειδοποιεί από κάποιο σημείο που δεν υπάρχει ταχυδρομική διεύθυνση, από την ύπαιθρο, η εφαρμογή ενημερώνει αυτόματα για το πού βρίσκεται, όπως και για το είδος του κινδύνου που αντιμετωπίζει, όπως αναφέραμε νωρίτερα.


Ποιο είναι το βασικό πλεονέκτημα του Z-SOS σε σχέση με τον κλασικό τρόπο κλήσης σε βοήθεια, με κλήση δηλαδή του 112 ή κάποιας συγκεκριμένης υπηρεσίας απευθείας;

Σαφές και σημαντικότερο πλεονέκτημα χρήσης του Z-SOS είναι ο χρόνος επέμβασης. Αυτό επιτυγχάνεται με έμμεσο τρόπο. Ο
καλών σε βοήθεια, πολύ συχνά, δεν έχει την «πολυτέλεια» αναμονής στη γραμμή προκειμένου να ενημερώσει για το πρόβλημα
που αντιμετωπίζει. Αλλά, ακόμη και αν φανεί τυχερός και η κλήση του απαντηθεί άμεσα, υποχρεωτικά μεσολαβεί χρόνος μέχρι
να καταγραφεί το συμβάν, ωσότου δηλαδή, καταφέρει να επικοινωνήσει με ακρίβεια την τοποθεσία που βρίσκεται. Ο καλών μπορεί να βρίσκεται σε δύσκολη θέση, να κινδυνεύει ή να βρίσκεται σε κατάσταση πανικού και να μην μπορεί να επικοινωνήσει αποτελεσματικά με το 112, χάνοντας με αυτόν τον τρόπο πολύτιμο χρόνο για την κινητοποίηση των δυνάμεων διάσωσης, τα πρώτα λεπτά του συμβάντος που είναι και τα πιο κρίσιμα. Ακριβώς γι’ αυτούς τους λόγους, έχουμε επιλέξει η εφαρμογή να
μην υποστηρίζει απευθείας τηλεφωνική κλήση του χρήστη προς το 112, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αμεσότητα της επικοινωνίας.


Αξίζει ο χρήστης να κατεβάσει το Ζ-SOS app στο smartphone του ή θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι συνδρομητής της υπηρεσίας προκειμένου να υπάρχει κάποιο όφελος γι’ αυτόν;
To Ζ-SOS αξίζει να το έχει κάποιος εγκατεστημένο στο smartphone του σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν δεν είναι συνδρομητής της υπηρεσίας. Σε αυτό υπάρχουν οδηγίες πρώτων βοηθειών, στις οποίες μπορεί να ανατρέξει όταν χρειαστεί – φρόνιμο είναι βέβαια να τις έχει διαβάσει εκ των προτέρων. Έχουμε φορτώσει στο Z-SOS app τις οδηγίες πρώτων βοηθειών για όλους, στο πλαίσιο των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Ζαριφόπουλος. Οι ελεύθερες οδηγίες είναι διαθέσιμες τόσο για τους χρήστες Android συσκευών, όσο και συσκευών της Apple και περιλαμβάνουν πυρκαγιά, πλημμύρα, σεισμό ιατρική βοήθεια κ.α.
Η εταιρεία μας είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε ό,τι αφορά την Κοινωνική Ευθύνη της. Στο παρελθόν, είχαμε λανσάρει
μια υπηρεσία παρόμοια στην αρχή λειτουργίας της με το Z-SOS και αφορούσε την ενδοοικογενειακή βία. Το σύστημα απευθυνόταν αποκλειστικά σε γυναίκες. Είχε σχεδιαστεί σε συνεργασία με MKO και προσφερόταν εντελώς δωρεάν. Ευτυχώς ή δυστυχώς, η υπηρεσία αυτή καταργήθηκε μετά από έξι μήνες καθώς σε αυτή είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον εγγραφής ελάχιστες γυναίκες.


Πώς θα συγκρίνατε το Z-SOS με ένα σταθερό σύστημα εγκατάστασης;
To Z-SOS προσφέρει με σαφήνεια υψηλότερη ευελιξία και αξιοπιστία από ένα σταθερό σύστημα. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς
ότι το app είναι πάντοτε στη διάθεση του χρήστη του, αρκεί αυτός να έχει μαζί του το κινητό του τηλέφωνο. Αντίθετα, ένα σταθερό σύστημα σε ένα κτήριο μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο από συγκεκριμένα σημεία και με διαδικασίες, κατά κανόνα, πολυπλοκότερες και δυσκολότερες σε σχέση με αυτή του app.

Τι μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας από τα μελλοντικά σας σχέδια;
Στόχος μας είναι, και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, να χρησιμοποιήσουμε την υπάρχουσα τεχνογνωσία για τη δημιουργία ενός app που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παιδιά για την πρόληψη και αναχαίτιση του bullying. Για τον σκοπό αυτό, είμαστε ήδη σε επαφή με το Χαμόγελο του Παιδιού και με MKO ως υποψήφιους συνεργάτες. Επίσης, σε ό,τι αφορά το Z-SOS στη σημερινή του μορφή, εξετάζουμε τη δυνατότητα ενσωμάτωσης φωτογραφιών -λήψης και αποστολής- από τον τόπο του εκάστοτε συμβάντος. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν μέσω του app να επικοινωνηθούν προς τις αρχές περισσότερες πληροφορίες, οι οποίες μπορεί να αποδειχθούν πολύτιμες, όπως για παράδειγμα εικόνες από την έναρξη μιας δασικής πυρκαγιάς.

Previous Article

Η Monitoreal συμμετείχε στην Intersec Expo

Next Article

S Mobile Cloud Λύση για την απομακρυσμένη διαχείριση της ασφάλειας κτηρίων

You might be interested in …