05/12/2024
Athens, GR 16 C

Ακόμη μια φορά υποψήφια για πρόστιμο η Meta

Στο συμπέρασμα ότι το μοντέλο διαφήμισης «πληρωμή ή συναίνεση» δεν συνάδει με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές (DMA), κατέληξε το προκαταρκτικό πόρισμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την Κομισιόν να ενημερώνει τη Meta ότι κινδυνεύει με πρόστιμο.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 παράγραφος 2 της DMA, οι πλατφόρμες πρέπει να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών για τον συνδυασμό των προσωπικών τους δεδομένων μεταξύ καθορισμένων βασικών υπηρεσιών πλατφόρμας και άλλων υπηρεσιών και εάν ένας χρήστης αρνηθεί τη συγκατάθεση αυτή, θα πρέπει να έχει πρόσβαση σε μια λιγότερο εξατομικευμένη αλλά ισοδύναμη εναλλακτική λύση.

Το δίλημμα που θέτει, ωστόσο, η Meta στους χρήστες δεν τους επιτρέπει να επιλέξουν μια υπηρεσία που χρησιμοποιεί λιγότερα από τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά κατά τα άλλα είναι ισοδύναμη με την υπηρεσία που βασίζεται στις «εξατομικευμένες διαφημίσεις», ούτε να ασκήσουν το δικαίωμά τους να συναινούν ελεύθερα στον συνδυασμό των προσωπικών τους δεδομένων.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η επιτροπή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα έως και 10% του συνολικού παγκόσμιου κύκλου εργασιών του ρυθμιστή, ενώ σε περίπτωση επανειλημμένης παράβασης το πρόστιμο διπλασιάζεται.

Previous Article

Πρόγραμμα απασχόλησης φοιτητών ΑΕΙ

Next Article

Τεύχος 173

You might be interested in …