Η «ψηφιακή αποτοξίνωση» κερδίζει περισσότερο έδαφος, με το 40% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της EY “Decoding the Digital Home”, να εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τον χρόνο που περνούν online τα μέλη της οικογένειάς τους.
Σχεδόν ένας στους τέσσερις (26%, όπως και το 2023) εξακολουθεί να αντιμετωπίζει αστάθεια και προβλήματα σύνδεσης στο σπίτι, παρά τις συνεχείς αναβαθμίσεις. Την ίδια στιγμή, οι πλατφόρμες streaming διευρύνουν το περιεχόμενό τους, με το 41% να δηλώνει ότι η εμπιστοσύνη στο brand παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή πλατφόρμας.
Σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα, πάνω από το ένα τρίτο (38%) των συμμετεχόντων δηλώνει πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για υπηρεσίες σύνδεσης με χαρακτηριστικά, όπως αυξημένη προστασία της ιδιωτικότητας, ενισχυμένη ασφάλεια, αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του χρήστη, καλή εξυπηρέτηση πελατών και υπηρεσίες υποστήριξης σε περίπτωση διακοπών δικτύου.
Ωστόσο, η υιοθέτηση έξυπνων λύσεων για το σπίτι (smart home) φαίνεται να επιβραδύνεται, καθώς οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων, το κόστος και την ευκολία χρήσης με το 55% αυτών να πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να ενισχύσουν τις προσπάθειές τους να μετριάσουν ενδεχόμενες επιπτώσεις της AI.
Επιπλέον, τα πακέτα (bundles) υπηρεσιών γίνονται πιο σημαντικά για τους καταναλωτές εξαιτίας των πιέσεων στις δαπάνες των νοικοκυριών.
Σχολιάζοντας την έρευνα, ο κ. Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών (TMT), δήλωσε μεταξύ άλλων: «Οι καταναλωτές πλέον ζητούν περισσότερες επιλογές, value for money, προσωποποιημένες προτάσεις και εξειδικευμένα ψηφιακά εργαλεία, που βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία».