Γιάννης Παράσχης, Πρόεδρος ΔΣ ΣΕΤΕ, Αγάπη Σμπώκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΣΕΤΕ, Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος MARKETING GREECE, Γιώργος Βερνίκος, Γενικός Γραμματέας ΣΕΤΕ, Πρόεδρος ΙΝΣΕΤΕ
Την πρωτοβουλία “Metron Sustainable Tourism” παρουσίασε η Διοίκηση του ΣΕΤΕ. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία αυτορρύθμισης και μετάβασης των τουριστικών επιχειρήσεων στην αειφορία, με γνώμονα την κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη ανάπτυξη.
Σκοπός του ΣΕΤΕ είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος αυτοδέσμευσης, αυτοελέγχου, αυτοστοχοθέτησης, αυτοβελτίωσης και επαλήθευσης των επιχειρήσεων, προσφέροντάς τους το πλαίσιο και τα εφόδια για τον σταδιακό, ομαλό και συνεχή μετασχηματισμό τους. Η πρωτοβουλία θα έχει ετήσιο χαρακτήρα, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να συμβαδίζουν τόσο με τις εκάστοτε νομοθεσίες όσο και με τις επιταγές της κοινωνίας.
Σε συνεργασία με το ΙΝΣΕΤΕ και τη Marketing Greece, αλλά και τη συνδρομή εξειδικευμένων συμβούλων σε προγράμματα επιχειρηματικής βιωσιμότητας, ο ΣΕΤΕ διαμόρφωσε τόσο τη μεθοδολογία όσο και τα απαραίτητα εργαλεία, στοχεύοντας στις επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού τομέα.
Μεταξύ άλλων, οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την ψηφιακή πλατφόρμα αυτοαξιολόγησης επιχειρήσεων, το Advisory Board (Think Tank) που θα καθορίζει τη στρατηγική και το Steering Committee που θα μεθοδεύει τα τεχνικά εργαλεία. Ταυτόχρονα, θα έχουν πρόσβαση στα Webinars, στην Εργαλειοθήκη μελετών και καλών πρακτικών και στις Ενέργειες προώθησης και προβολής που υλοποιούνται σε συνεργασία με το ΙΝΣΕΤΕ και τη Marketing Greece. Επιπλέον, στρατηγικά επιλεγμένοι Ambassadors θα επικοινωνούν στοχευμένα μηνύματα σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Η αξιολόγηση των επιχειρήσεων μέσω της πλατφόρμας θα γίνεται βάσει των ακόλουθων 5 δεικτών: κατανάλωση ενέργειας, κατανάλωση νερού, παραγωγή και διαχείριση αποβλήτων, εργασιακά θέματα, κοινωνικά θέματα.