Έκθεση της DBRS διερευνά τον αντίκτυπο στα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης από τις εξελίξεις στην Ερυθρά θάλασσα και από τις ακραίες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη.
Όπως αναφέρει η DBRS για τον Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης, ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων έχει υποστεί μικρή επίπτωση από τις διαταραχές. Ωστόσο, αναμένεται επιπλέον πτώση 30% ή και περισσότερο του φορτίου.
Σημειώνεται ότι οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line, αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, τα οποία αποτελούσαν ενδιάμεσο σταθμό για τη βόρεια Ευρώπη.
Την ίδια στιγμή, η Maersk και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει δρομολόγιο προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το οποίο δεν εισέρχεται στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο Θάλασσα. Η είσοδος στο κέντρο της Μεσογείου προσθέτει επιπλέον ημέρες στην ήδη μακρινή διαδρομή.
Η DBRS εκτιμά ότι οι επιπτώσεις θα διαρκέσουν για μικρό χρονικό διάστημα.