Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της KPMG “Unlocking Government’s Technology Future”, αισιόδοξα παραμένουν τα στελέχη του δημόσιου τομέα για την αξία των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό, παρά τις προκλήσεις σε θέματα ταλαντούχου δυναμικού, κανονιστικών ρυθμίσεων και εμπιστοσύνης.
Η νέα έρευνα αναδεικνύει την αυξανόμενη πολυπλοκότητα των τεχνολογικών προγραμμάτων του δημόσιου τομέα, ο οποίος συγκριτικά κατατάσσεται οριακά υψηλότερα από τον ιδιωτικό τομέα όσον αφορά την πρόοδο στο XaaS (Anything as a Service), την κυβερνοασφάλεια, το Web3, τα δεδομένα και τις στρατηγικές ανάλυσης. Ωστόσο, όσον αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη και την αυτοματοποίηση, μόνο το 28% των επαγγελματιών του δημοσίου ανέφερε πρόοδο.
Επιπλέον, παρατηρούνται διαφοροποιήσεις καθώς ορισμένοι δημόσιοι φορείς σημειώνουν ταχύτατη πρόοδο, ενώ άλλοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επίτευξη των στόχων τους.
Η επείγουσα ανάγκη υιοθέτησης της Τεχνητής Νοημοσύνης έχει φέρει την αναδυόμενη τεχνολογία ψηλότερα στην ατζέντα των κυβερνητικών υπηρεσιών, με το 45% των ερωτηθέντων να επιβεβαιώνουν ότι πειραματίζονται με την TN σε ελεγχόμενες ομάδες, ενώ αρκετοί, καθώς αποκτούν περισσότερη εμπειρία, αναμένουν τη γενικευμένη εφαρμογή της προσέγγισής τους. Τα δύο τρίτα των ηγετικών στελεχών τεχνολογίας σε δημόσιες υπηρεσίες αναφέρουν ότι περιμένουν από την κυβέρνησή τους να επενδύσει στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στον αυτοματισμό, εντός του επόμενου έτους.
Η έρευνα επισημαίνει ότι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού στην ΤΝ είναι απαραίτητη για την επιτυχή υιοθέτησή της και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να είναι διαφανείς σχετικά με τον τρόπο χρήσης της, διασφαλίζοντας ότι οι σχετικές αποφάσεις είναι δίκαιες και αμερόληπτες. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει, επίσης, να λειτουργούν ρυθμιστικά για τις τεχνολογίες αυτές.
Επιπρόσθετα, τα ηγετικά στελέχη εστιάζουν στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη (genAI) θα επηρεάσει την παραγωγικότητα, σε ποιους τομείς θα επιτρέψει στην ανθρώπινη ικανότητα να στραφεί προς εργασίες με περισσότερη προστιθέμενη αξία και πώς μπορεί να επηρεάσει την παροχή υπηρεσιών.
Ήδη, περισσότερα από τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν την TN για να καλύψουν κενά δεξιοτήτων. Ωστόσο, παραδόξως, η περαιτέρω πρόοδος ενδέχεται να βρει εμπόδιο ακριβώς στην έλλειψη δεξιοτήτων στην Τεχνητή Νοημοσύνη.