Η Klarna παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας “Circularity Insights Report”, η οποία παρουσιάζει τις αναδυόμενες καταναλωτικές τάσεις που σχετίζονται με κυκλικές πρακτικές στους τομείς της μόδας και των ηλεκτρονικών ειδών για το 2024.
Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών γνωρίζει τα οικονομικά οφέλη των κυκλικών πρακτικών, με τις επισκευές και τις αγορές από δεύτερο χέρι να θεωρούνται σημαντικοί τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων.
Ωστόσο, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων ανησυχούν περισσότερο για το οικολογικό τους αποτύπωμα συγκριτικά με πέρυσι με τους νεότερους καταναλωτές (γενιά Ζ) να εμφανίζονται ως και τρεις φορές πιο πιθανό να επιλέξουν μεταχειρισμένα ηλεκτρονικά είδη από τους καταναλωτές άνω των 55 ετών.
Μολαταύτα, καταγράφεται μία περίεργη συμπεριφορά. Ενώ το 45% πιστεύει ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν επιδιορθωθεί είναι εξίσου καλές με τις καινούργιες, το 85% των κατόχων ηλεκτρονικών συσκευών ψυχαγωγίας και το 71% των χρηστών smartphones επέλεξε να μην τις επισκευάσει την τελευταία φορά που χάλασαν. Αντίστοιχες είναι οι τάσεις και στις επιδιορθώσεις ρούχων.
Τα κυριότερα εμπόδια που αναφέρθηκαν από τους καταναλωτές για την επισκευή είναι το κόστος (57%) στα ηλεκτρονικά είδη και η δυνατότητα υλοποίησης (31%) στη μόδα.
Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 3.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.