Η CEO της Interlei κα Ισμήνη Αρβανίτη
Διαθέτοντας περισσότερα από 17 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της Τεχνικής Κατάρτισης Ενηλίκων, η Interlei – International Learning Institute, ένας Ελληνικός Σύγχρονος Εκπαιδευτικός Οργανισμός, παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών.
Η CEO της εταιρείας κα Ισμήνη Αρβανίτη, μίλησε στο BI για τη στοχοπροσηλωμένη πορεία της Interlei, τη σημαντικότητα της νέας γνώσης στο Knowledge Age που διανύουμε, για την επιρροή των Soft Skills εντός κι εκτός εργασιακού χώρου και βεβαίως, για την καλλιέργεια δεξιοτήτων ηγεσίας.
Ερώτηση 1: Με την Interlei να γιορτάζει 17 χρόνια παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης στην πληροφορική αυτό τον μήνα, ένα ερώτημα που προκύπτει είναι: Τι ώθησε τον οργανισμό σας να επεκτείνει τη δραστηριότητά του και σε άλλους κλάδους;
Απάντηση: Όπως γνωρίζετε, η Interlei είναι πλέον μια καθαρά BtB εταιρεία, η οποία προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης ανώτερης ποιότητας για την απόκτηση γνώσεων, στους τομείς της Πληροφορικής, του Ψηφιακού Μάρκετινγκ (Digital Marketing) και των Επικοινωνιακών – Κοινωνικών Δεξιοτήτων (Soft Skills).
Η σημερινή μας γενιά είναι γνωστή σε όλους ως “Knowledge Age” και η επαγγελματική κατάρτιση είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ. Καθώς τα επαγγέλματα αλλά και οι ανάγκες δεξιοτήτων αλλάζουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, οι επαγγελματίες οι οποίοι θα θελήσουν να παραμείνουν στον χώρο εργασίας θα χρειαστεί είτε να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις στον κλάδο τους ή να αποκτήσουν νέες γνώσεις. Αυτός είναι ο λόγος που αναζητούμε συνεχώς νέες συνεργασίες και νέα σεμινάρια ώστε να είμαστε σε θέση να καλύψουμε τις ανάγκες της αγοράς.
Έτσι, εκτός από τις συνεργασίες που έχουμε με κορυφαίους κατασκευαστές πληροφορικής, συνεργαζόμαστε πλέον με το παγκοσμίως γνωστό Digital Marketing Institute και προσφέρουμε 15 διαφορετικά σεμινάρια με εξειδίκευση στο Digital Marketing. Επιπλέον, σε συνεργασία με μία ομάδα εξειδικευμένων εισηγητών με μεγάλη εμπειρία από την αγορά εργασίας, έχουμε αναπτύξει τη δική μας σειρά σεμιναρίων στον τομέα των Επικοινωνιακών – Κοινωνικών Δεξιοτήτων (Soft Skills) προσφέροντας 13 εκπαιδευτικές ενότητες που καλύπτουν τις ανάγκες των εργαζομένων.
Ερώτηση 2: Μπορείτε να αναλύσετε ποια η σημασία των Επικοινωνιακών -Κοινωνικών Δεξιοτήτων (Soft Skills) στον χώρο εργασίας, όπως περιγράφεται στο πρόγραμμά σας;
Απάντηση: Ένας σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη και ευημερία ενός επιχειρηματικού περιβάλλοντος, είναι η καλλιέργεια και η πρακτική εξάσκηση των εργαζομένων σε τεχνικές γνώσεις (Hard Skills) αλλά και σε επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες (Soft Skills).
Οι Επικοινωνιακές – Κοινωνικές Δεξιότητες (Soft Skills), αναδεικνύουν το δυναμικό του κάθε εργαζομένου, επιτρέποντάς του να αναπτύξει διάφορες πτυχές της προσωπικότητάς του. Επιπλέον, ενισχύουν την αυτο-ηγεσία και την αυτογνωσία, επιτρέποντας στον κάθε επαγγελματία να ανταποκριθεί καλύτερα στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος εργασίας. Επίσης, η αποτελεσματική επικοινωνία και οι κοινωνικές δεξιότητες βοηθούν στο να διευρύνονται οι ορίζοντες των εργαζομένων, διαμορφώνοντας μια θετική εργασιακή κουλτούρα που ενθαρρύνει την ανάπτυξη και την καινοτομία. Τέλος, η δέσμευση (engagement) και η απόδοση (performance) των εργαζομένων, ενισχύονται μέσω της ανάπτυξης δεξιοτήτων και των κοινωνικών σχέσεων στον χώρο εργασίας, καθιστώντας τους πιο αποτελεσματικούς και παραγωγικούς.
Ερώτηση 3: Μπορούν οι επικοινωνιακές – κοινωνικές δεξιότητες (soft Skills) να επηρεάσουν τους επαγγελματίες σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο;
Απάντηση: Βεβαίως, οι επικοινωνιακές-κοινωνικές δεξιότητες μπορούν να έχουν σημαντική επίδραση στους επαγγελματίες τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Αρχικά, αυτές οι δεξιότητες αφορούν στην καλύτερη διαχείριση του εαυτού τους, καθώς και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων. Συγκεκριμένα, η αυτοπεποίθηση, η στοχοπροσήλωση, η διαχείριση των αλλαγών, ο προσανατολισμός στην αντιμετώπιση προβλημάτων, η προσαρμοστικότητα και η ανθεκτικότητα είναι χαρακτηριστικά που μπορούν να ενισχύσουν τον επαγγελματία σε προσωπικό επίπεδο.
Επιπλέον, οι επικοινωνιακές – κοινωνικές δεξιότητες βοηθούν τους επαγγελματίες να επιτύχουν μια αποδοτική συνεργασία και αλληλεπίδραση. Αυτό σημαίνει ότι ο τρόπος επικοινωνίας και διαχείρισης διαφωνιών, η απόκτηση εμπειρίας, η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και η συμβουλευτική πώληση αποτελούν στοιχεία που μπορούν να ενισχύσουν την επαγγελματική απόδοση του εργαζομένου και τον καθιστούν πολύ πιο αποτελεσματικό στον χώρο εργασίας.
Ερώτηση 4: Εισάγετε δύο πυλώνες, “Grow Your Self” και “Grow Your Skills” Πώς συνεισφέρουν αυτοί στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη;
Απάντηση: Ο πυλώνας “Grow Your Self“ αποτελεί μια πλατφόρμα γνώσης και δεξιοτήτων που επιδιώκει να ενισχύσει την ανάπτυξη και την ευημερία του ατόμου τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, συμβάλλει στην ανάπτυξη της αντίληψης και της νοοτροπίας του ατόμου, στην τόνωση της θετικότητας και στην καλλιέργεια νέων παραγωγικών συνηθειών. Επιπλέον, προωθεί την αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς με οφέλη σε κάθε πτυχή της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής του ατόμου.
Από την άλλη πλευρά, ο πυλώνας “Grow Your Skills” αναφέρεται στις δεξιότητες της νέας εποχής, που είναι απαραίτητες για την επίτευξη επαγγελματικών στόχων. Αυτός ο πυλώνας βοηθά τον επαγγελματία να εξειδικευτεί στον τομέα του και να αναπτύξει παραγωγικές και αποτελεσματικές πρακτικές. Επιπλέον, συμβάλλει στην επίτευξη προσωπικών και επαγγελματικών στόχων, βοηθώντας τον επαγγελματία να αναπτύξει τις καθημερινές πρακτικές του για την ανάδειξη του δυναμικού του και την επίτευξη της απόδοσης που επιθυμεί.
Ερώτηση 5: Το πρόγραμμά σας επικεντρώνεται επίσης στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ηγεσίας “Grow your Leadership Skills”. Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς καλλιεργούνται αυτές οι δεξιότητες και πώς επηρεάζουν τη δυναμική της ομάδας;
Απάντηση: Τα Leadership Skills είναι ο πυλώνας δεξιοτήτων που επιδρούν δυναμικά σε κάθε ηγετικό ρόλο, ενισχύοντας την επικοινωνία, την καθοδήγηση, την έμπνευση και την ενθάρρυνση των μελών της ομάδας προς την επίτευξη του κοινού σκοπού και στόχου. Η καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων συνήθως περιλαμβάνει πρακτικές όπως η εκπαίδευση σε τεχνικές διαχείρισης του χρόνου, η ανάπτυξη της επικοινωνιακής ευαισθησίας και η ενίσχυση της ικανότητας λήψης αποφάσεων. Η καλή ηγεσία μπορεί να ενισχύσει τη συνεργασία, να βελτιώσει την απόδοση της ομάδας και να επιτρέψει στα μέλη να αισθάνονται εμπιστοσύνη και κατανόηση, οδηγώντας έτσι σε πιο επιτυχημένα αποτελέσματα.