Με 11 σημαντικές αλλαγές ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά, οι οποίες και παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια σύσκεψης υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Στο επίκεντρο των παρεμβάσεων βρίσκεται η τεχνολογία, η οποία θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και στην επίλυση διαχρονικών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της χώρας.
Ήδη, έχουν εγκατασταθεί 28.500 διαδραστικοί πίνακες σε σχολικές αίθουσες, από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Λυκείου, ενώ μέχρι το τέλος του έτους ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στις 36.000. Σκοπός του έργου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, είναι ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού περιεχομένου με εξαιρετικό υλικό, ώστε τα μαθήματα να γίνονται πλέον πιο ουσιαστικά, διαδραστικά και ενδιαφέροντα για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Στις 16 Σεπτεμβρίου τίθεται σε λειτουργία το ψηφιακό φροντιστήριο για παιδιά της Γ’ Λυκείου. Με το δωρεάν αυτό εργαλείο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φιλοδοξεί να βοηθήσει τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες, καθώς και τους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών που σπαταλάνε πολύτιμο χρόνο στις μετακινήσεις τους σε φροντιστήρια.
Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι η πλατφόρμα του stop-bullying βρίσκεται σε ισχύ, έχοντας αποδώσει καρπούς στην ανάδειξη περιστατικών σχολικού εκφοβισμού και στην αποτελεσματική διαχείρισή τους.
Το νέο σχολικό έτος θα ενεργοποιηθούν, για πρώτη φορά, οι αυτόνομες τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές, αρχής γενομένης από την Γαύδο, όπου τρεις εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν δια ζώσης τα κύρια μαθήματα, ενώ οι υπόλοιπες παραδόσεις θα γίνονται live μέσω τηλεδιάσκεψης.
Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής e-Parents γονείς και κηδεμόνες ενημερώνονται για τη βαθμολογία των παιδιών και για ανακοινώσεις που εκδίδει η σχολική μονάδα, ενώ πολύ σύντομα θα ενεργοποιηθεί η πρόσθετη δυνατότητα ενημέρωσής τους για τις απουσίες, την ύλη και τον προγραμματισμό συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς.
Τέλος, αναμορφώνεται το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο με επικαιροποίηση του περιεχομένου των βιβλίων και τον σχεδιασμό νέου πιστοποιητικού πληροφορικής, το οποίο διαρθρώνεται σε τέσσερις άξονες: βασικές αρχές computing, χειρισμός και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/κοινωνικές πτυχές.