Η πανευρωπαϊκή έκθεση της RSM “State of Play: Sustainable Automobility in Europe”, που αφορά την αξιολόγηση της μετάβασης στην πράσινη αυτοκίνηση, συμπεραίνει ότι πάνω από το ένα τέταρτο των χωρών-μελών της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, κινδυνεύουν να μην επιτύχουν βασικούς στόχους που αφορούν την πράσινη αυτοκίνηση.
Μολονότι η Ελλάδα κάνει βήματα προόδου στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, βρίσκεται στην 17η θέση μεταξύ 22 ευρωπαϊκών χωρών. Υπολογίζεται ότι μόνο το 0,22% όλων των οχημάτων στην Ελλάδα είναι πλήρως ηλεκτρικά, ενώ περίπου 1 στα 10 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το πρώτο πεντάμηνο του 2023 στην Ελλάδα, ήταν είτε πλήρως ηλεκτρικό είτε plug-in υβριδικό.
Η επέκταση των δημόσιων υποδομών φόρτισης και η πανελλήνια κάλυψη είναι ουσιαστικής σημασίας για την αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Σημαντικό είναι, επίσης, τα κίνητρα να λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες, ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση στα οφέλη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε διάφορα τμήματα του πληθυσμού.
Σύμφωνα με την έρευνα, για την επίτευξη των στόχων ενεργειακής απόδοσης ως το 2030, η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει το δυναμικό του ιδιαίτερα ηλεκτροκίνητου βιομηχανικού της τομέα.