Εκδήλωση για τις συνέπειες της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στο διεθνές εμπόριο και στην εφοδιαστική αλυσίδα διοργάνωσε ο ΣΕΒ στις 26 Φεβρουαρίου.
Ήδη, η κρίση έχει προκαλέσει σημαντική απώλεια μεριδίων αγοράς σε επιχειρήσεις, ενώ επηρεάζεται και η προσπάθεια της Ελλάδας να καταστεί ένας διαμετακομιστικός κόμβος. Εμφανείς αλλά περιορισμένες είναι οι απώλειες και από το λιμάνι του Πειραιά.
Η μείωση ή διακοπή εισαγωγών και εξαγωγών από και προς την Ασία, η αύξηση του χρόνου παράδοσης και του κόστους μεταφοράς, η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, η άνοδος των ναύλων, η αύξηση ασφαλίστρων, οι μαζικές αφίξεις (Bottlenecks), η αύξηση κόστους διαχείρισης και οι διαταραχές στις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού, αποτελούν τις σημαντικές επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις εταιρείες 3PL.
Ταυτόχρονα, οι επιπτώσεις είναι και περιβαλλοντικές, αφού οι μεγαλύτερες αποστάσεις που διανύουν πλέον τα πλοία εξαιτίας της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνουν έως και 71% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Στις συνέπειες, συμπεριλαμβάνονται και η διασπορά πελατών όπως και η διαφοροποίηση προμηθευτών, ενώ δεν πρέπει να μείνει απαρατήρητη η μετακύληση του κόστους στο τελικό προϊόν.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης υπογραμμίστηκε η ανάγκη μέτρων στήριξης για τις πληγείσες επιχειρήσεις, ενώ τονίστηκαν και οι ευκαιρίες για την ελληνική οικονομία από τις αλλαγές στις αλυσίδες εφοδιασμού.