07/02/2025
Athens, GR 7 C

Online διαφημίσεις και παιδική ευημερία

Στο σημερινό ψηφιακό κόσμο είναι σχεδόν αδύνατον να αποφύγουμε τις διαφημίσεις.

Κι ενόσω η διαφήμιση μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, ο αντίκτυπός της στα νεαρά μυαλά συχνά υποτιμάται και παραβλέπεται. «Οι έρευνες δείχνουν ότι λόγω του ότι η κριτική σκέψη τους βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης, οι ανήλικοι επηρεάζονται περισσότερο από τις διαφημίσεις αυτές απ’ ό,τι οι ενήλικες. Και, αν σκεφτείτε ότι ο μέσος έφηβος περνάει πάνω από 8,5 ώρες την ημέρα κοιτάζοντας μια οθόνη, μπορείτε να φανταστείτε πόσες διαφημίσεις βλέπουν», αναφέρουν ειδικοί από την παγκόσμια εταιρία ψηφιακής ασφάλειας ESET.

Οι νέοι άνθρωποι γίνονται τακτικά στόχος αυτών των μηνυμάτων, είτε το γνωρίζουν είτε όχι, με αποτελέσματα όπως:

1. Κανονικοποίηση ακατάλληλων συμπεριφορών

2. Διαστρεβλωμένη αντίληψη της πραγματικότητας

3. Ενθάρρυνση ανθυγιεινών συνηθειών

4. Αγορές εντός εφαρμογής και οικονομικοί κίνδυνοι

5. Κίνδυνοι ασφάλειας και προστασίας της ιδιωτικής ζωής.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανήλικους να βλέπουν τις διαφημίσεις με μια πιο ασφαλή ματιά;

Ανοικτός διάλογος: Ο ανοιχτός διάλογος και η επικοινωνία διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη ψηφιακού αλφαβητισμού και ανθεκτικότητας. Η συζήτηση για τους πιθανούς κινδύνους της διαφήμισης μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στους νέους να κάνουν συνειδητές επιλογές σχετικά με τον τρόπο που λαμβάνουν και ερμηνεύουν τις διαφημίσεις.

Εργαλεία και πόροι: Το λογισμικό γονικού ελέγχου μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τη διαχείριση των διαδικτυακών εμπειριών των παιδιών.

Με την άγρυπνη γονική εποπτεία, την ανοιχτή επικοινωνία και τις κατάλληλες τεχνολογικές λύσεις, οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να συμβάλουν στον μετριασμό αυτών των κινδύνων και να δώσουν στα παιδιά τους τη δυνατότητα να περιηγηθούν στον ψηφιακό κόσμο με ασφάλεια και υπευθυνότητα.

Previous Article

«Τεχνητή Νοημοσύνη και Κυβερνοασφάλεια» στην ΕΡΤ

Next Article

Τεύχος 175

You might be interested in …